• سه شنبه ١٠ مرداد ١٤٠٢-١٠:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٣٥
نجفی:4-166

واگذاری فعالیت های اجرایی به ستاد هماهنگی امور کوهستان تناقض دارد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شرایط و موقعیت حریم کوهستانی منطقه 1 تهران، نسبت به رفع مشکلات اجرایی و هماهنگی ستاد امور هماهنگی کوهستان منطقه و تناقض مأموریتی این ستاد، تذکر داد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات ستاد امور هماهنگی كوهستان منطقه يک و روستای پس قلعه اظهار داشت: محدوده حريم كوهستانی منطقه يک شامل مسير كوهپيمايی و گردشگری دركه، توچال، دربند، گلابدره، كلكچال و دارآباد در مساحتی حدود 105 كيلومترمربع واقع گرديده كه در ايام پايانی هفته و تعطيلات، پذيرای دهها هزار نفر كوهنورد و گردشگر داخلی و خارجی می باشد.
وی ادامه داد: با توجه به وسعت محدوده و اهميت پيشگيری از حوادث احتمالی و امداد رسانی به موقع، و همچنين نظارت بر جمع آوري زباله ها و پاكسازی كوهستان و مسير آن، ارائه خدمات بهينه امور شهری، فنی عمرانی، فرهنگی،گردشگری، امداد و نجات ضروری می باشد که نواحی ،2 ،3 ،4 5 6، و 10 منطقه يك شهرداری تهران، در حاشيه كوهساران واقع شده اند و وجود شش رود دره اصلي شهر تهران در اين محدوده به عنوان ريه های تنفسی شهر تهران، از دیگر نکات مهم است.
نجفی گفت: اين مجموعه به عنوان ستاد هماهنگی امور كوهستان تأسيس شده و در حال فعالیت است؛ در حالی كه امور اجرائی كوهستان را به اين ستاد واگذار کردند و اين موضوع دارای تناقض است. چارت سازمانی این ستاد يك پست مدير 14 و 5 پست كارشناس (مجموعاً 6 نفر) است که در عمل، جذابيت برای پرسنل شهرداری جهت انتقال به اين ستاد و انگيزه ادامه همكاری را برای پرسنل موجود از بين برده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از این منطقه و حضور در جمع پرسنل ستاد ادامه داد: پيشنهادی که خود پرسنل این مجموعه داشتند این بود که چارت مصوب نواحی شهری برای آن در نظر گرفته شود تا بتوانند مأموريت های محوله را انجام دهند. به عنوان مثال نبود نيروهای شيفت شب، حريم بان، معبربان، 137 و شهرسازی قدرت عمل و ابتكار را برای برخورد با ساخت و سازهای غيرمجاز از بين برده و این مجموعه با کمبود نیرو مواجه است و چندين مرحله در خصوص تصویب چارت پيشنهادی‌ مكاتبات با امضای شهردار منطقه برای معاونت منابع انسانی شهرداری ارسال شده اما تاكنون اقدام مؤثری صورت نپذيرفته است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به صعب العبور بودن مسيرهای كوهستانی مکاتباتی در خصوص خودروهای آفرود، موتور چهارچرخ و موتور تريل برای اين ستاد صورت گرفته اما هنوز اقدامی انجام نشده و ساختمانی که برای این ستاد در نظر گرفتند؛ بیشتر فضای آن در اختيار ادارات و ارگانهای ديگر از قبيل شورای حل اختلاف، مركز بهداشت، سازمان تعزيرات و شورای شمیرانات قرار گرفته و فضايی كه براي ناحيه باقی مانده؛ يك واحد حدودا 180 متری است که به دلیل عدم رسيدگی و نگهداری در سنوات قبل باعث استهلاك و فرسودگی شديد اين واحد شده كه اين امر استقرار پرسنل در اين محيط را با مشكلات فراوان مواجه کرده است.
سوده نجفی با اشاره به بودجه این ستاد گفت: اعتبارتی كه برای اين ناحيه در نظر گرفته شده در سال 1401 حدودا 4 ميليارد تومان بوده كه با توجه به حجم كارهای عمرانی و وسعت محدوده ناحيه، بسيار کم است. قرارداد خدمات شهری ناحيه به صورت مشترك با ناحيه سه در نظر گرفته شده كه اين امر باعث عدم خدمات دهی مناسب به ناحيه كوهستان شده که تفكيك اين قرارداد از اهميت بالابی برخوردار است. 
 
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات که بيشتر در محور دربند وجود دارد وجود پاركبان های غيرمجاز، تصرف بستر رودخانه و استقرار تخت های غيرمجاز در رودخانه است كه می تواند در صورت وقوع سيل يا زلزله آسيب های جانی جبران ناپذيری داشته باشد. آلودگی شديد زيست محيطی كه توسط برخی از رستورانها با ريختن فاضلاب و زباله در رودخانه به وجود آمده که نیازمند ساماندهی است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران به پایگاه هلال احمر اشاره کرد و گفت: ساختمانی برای پایگاه هلال احمر توسط شهرداری ساخته شده که هنوز برای تجهیز آن اقدامی از سوی هلال احمر صورت نگرفته که از هلال احمر و شهرداری می خواهم که هرچه سریعتر وضعیت این ساختمان را تعیین و تکلیف کنند.
وی با اشاره به راه روستای پس قلعه گفت: راه دسترسی اهالی روستا به دلیل اینکه در حریم است وضعیت نامناسبی دارد که از فرماندار شمیران و شهردار منطقه می خواهم که این موضوع را بررسی و برای آن راه حلی اتخاذ نمایید.
سوده نجفی در پایان تأکید کرد: این منطقه ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری شهر تهران و از شهردار تهران می خواهم نسبت به حل مشکلات این مجموعه اقدامات مناسب را داشته باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: